2008. március 25., kedd

Idojaras

Mielott kiutaztam volna, kicsit tajekozodtam a dan idojarasrol.
Megtudtam, hogy a tenger kozelsegenek koszonhetoen nem annyira hideg, mint a skandinav orszagokrol kepzelnenk, a tel nem annyira zord, a nyar talan inkabb huvosebb, nem annyira meleg, az ido gyakran szeles meg esos.
Arra is felhivtak figyelmemet, hogy pont a februar, ami igen zord tud lenni. "Anekdotakent" emlitette egy ismeros, hogy volt rajta ugyanaz a kabat augusztusban is, amit februarban viselt. (Bar a tavalyi augusztus Magyarorszagon is szerzett kellemetlen es huvos meglepetest fesztivalozoknak es ZoldPardon-kedveloknek.)
Miutan az 2007-es tel otthon is havat meg hideget hozott,
edzettnek gondoltam magam, a csomagokkal is sporolni szerettem volna...
o, mit nekem telikabat, februar kozepetol repul az ido, en a tavaszt fogom ott tolteni, nyaron jovok haza, akkor hova a kutyafulibe teszem a telikabatot?
Mit nekem telikabat?
Aztan bolcs nagymamamra gondoltam, aki azt szokta mondani, hogy Mindenszentektol Husvetig nem szegyen a nagykabat, meg olasz ismerosomre, Lorenzora, aki az otthoni "telikabatjaban" erkezett novemberben Budapestre, es majd megvette az Isten hidege.
Mondtak neki, hogy Magyarorszagon hidegebb van, mint Romaban, na de ennyire?-panaszkodott szegeny feje.
...
Mindezzel arra akarok kilyukadni: aki Daniaba keszul utazni, netan hosszabb ideig ott tartozkodni, annak nem art a szel- es vizallo kabat, es kulonosen: eg aldja meg a kapucni kitalalojat halo poraban is, mert:
tenyleg fuj a szel es tenyleg esik az eso.
Nem is keveset.
Zold a fu a sok esotol, hullamzik a szelben, ugy mint a tenger, maszkalnak a homokdunek,
fenykepeznivalo felhok szalldosnak az egen, tenyleg nagyon szep,
foleg akkor, ha egy kenyelmes dzsekiben vagy.
Ha meg kicippzarazhato a belseje, akkor plane praktikus.
:)
Lehet, hogy en is csatlakozom azokhoz, akik meg a 4-6-os villamoson is turakabatot es turabakancsot viselnek?
(Aprosag, de elmeselem: jopar tura- meg sikabatot vegigprobalgattam a januar vegi-februari eleji arleszallitasok idejen. Es vagy en vagyok elszabva, vagy a noi kabatok egy resze, de sokszor rovidellettem az ujjukat. Az XL-es mar majd a terdemet verdeste es ketszer belefertem volna, pedig nem vagyok vekony lany, de ha egy kepzeletbeli villamoskapaszkodot akartam megfogni, kilatszott a fel alkarom. Megmergesedtem, es vettem egy S-es ferfi kabatot, ebben ugy nezek ki mint egy dijbirkozo kanari, de legalabb nem fazik a csuklom.)
:)
Februar kozepen erkeztem, tehat csak februari-marciusi tapasztalataimrol tudok beszamolni,
de azok mar meglehetosen sokfelek.
Reggel folkeles ragyogo napsutesre, a narciszok aranysargan ragyognak a fenyben, smaragdzolden csillamlik a fu, idill. Remek, akkor reggeli utan seta! Egy ora multan szemergo esoben ersz haza, ebednel zuhog, delutan megint sut a nap,este pedig a kavargo hopelyheket nezed a szobadbol...
De amugy tobb izben is elofordult ez alatt a rovid ido alatt, hogy a visegradi negyek, vagyis mi kelet-kozep-europai diakok hitetlenkedve tapadtunk a busz vagy a tanterem ablakara: napsutes es hopelyhek: egyszerre...
Evek ota nem jottek elo a szeploim, de itt tud annyira tavasz lenni, hogy mar vannak,
(bar lehet, hogy ebbe az akkut sargarepa-tuladagolas is belejatszik),
ugyanakkor most Husvetkor inkabb a Karacsony hangulatat arasztotta a taj, annyit havazott.
(Mondjuk ezen a danok is huledeztek kicsit.)

A vadcseresznye viraga elfagyott, de a tulipanok nagy tulelok.

Nincsenek megjegyzések: