2008. június 27., péntek

"Akklimatizációs nátha"

Az "akklimatizációs nátha" tünetei nem feltétlenül az láz, a fejfájás meg az eldugult orr, ámbár,
főként ha a tavaszi félévre mentél ki, könnyen megjelenhet így is.
Inkább az átállás, az idegen, az új környezetbe való átkerülés sokkjára gondolok, mikor erről a "betegségről" beszélek.
Lehet fölkészülni, kazalnyi útikönyvet átböngészni Dániáról, mentálisan ráhangolódni, a fogadó iskola honlapját ától cettig kívülről fújni, azért amikor fizikai valódban érzed azt, MÁSHOL vagy, és ott is leszel jó darabig, azért az más.
Talán hasznos, ha ezt megemlítem... Dalma, érettségi előtt álló hojskolés sorstársam a példa rá, hogy neki sokat segített a figyelmeztetés: készüljön fel, hogy esetleg először nem találja a helyét. Bele kell rázódni, el kell fogadni a kezdeti bizonytalan érzést, nem kell megijedni, előbb-utóbb, de relatív hamar ráhangolódik az ember arra, ami egy idegen országbeli iskolában várja.
Először labirintus a kollégium, talán nyugtalanabbul alszol a szokásosnál, meg kell szokni a kajákat, fel kell fedezni a környéket, utána már hamar otthonosan érzed magad.
Az akklimatizálódás nálam, de más sulistársaknál is megjelent jó kis pszichoszomatikus náthában, szóval, orrcsepp meg aszpirin nem árt, ha van a csomagodban.
No para, 2-3 nap, és kutyabajod.
...
Aztán, amit nem gondoltam volna...
bizony, hazajövetel után is elkaptam az akklimatizációs nyavalyát.
Pedig, csak 3 és fél hónapot voltam kint, az első egy-két napban úgy tűnt, pikk-pakk visszaigazodok az eredeti életemhez, munkához-albérlethez-iskolához...
hát a kutyafülit,
kicsit belebetegedtem a hazaköltözésbe is,
pedig tényleg nagyon vártam már.
Úgy tűnik, mégsem vagyok elég edzett csavargó,
no, majd még gyakorolnom kell.
:)

Nincsenek megjegyzések: