2008. június 4., szerda

Dánia (nem) börtön

Shakespeare örök, nekem meg végre vannak ékezeteim, ugyanis már itthon vagyok.

Egyelőre még nem szoktam vissza tökéletesen a y és a z pontos gépelésére, viszont Dánia már olyan messze került, mintha legalábbis egy éve lett volna az ösztöndíj... bár ma a villamoson bocsesz helyett udszküld-öt mondtam...

:)

A dánok az életben se vakarják le magukról Hamletet meg a "Valami bűzlik Dániában"-t, mi is szoktuk mondogatni, ha a környéken éppen trágyáztak valahol...

De most egy másik idézet, a királyfi és Rosencrantz beszélgetése.

...

-Dánia börtön.

-Úgy az egész világ is az.

-De még milyen! Mennyi rekesz, őrhely és dutyi van benne. Dánia egyik legcudarabb.

-Mi nem úgy gondolkozunk, fönség.

-Nektek hát nem az. Mert nincs a világon se jó, se rossz. Gondolkozás teszi azzá. Nekem börtön.

...

Szóval, Hamlet...
A mellékelt kép egyébként SVEBOR SEČAK horvát balettművészt ábrázolja, de olyan kis vörös, tökéletes dán királyfi.
:)
...
És hogy jön ide ez a "Most akkor börtön-e Dánia vagy sem?" kérdés?
Hát úgy, hogy az utolsó két hétben nagyon vágytam már haza...
Valahogy a szemeszter vége túlságosan rétestészta búcsúzkodósra sikerült, túl hamar hagytuk abba az érdemi munkát, lötyögtünk, takarítgattunk, szöszmötöltünk, tablófényképeztünk, mittomén... (Nagyobb feneket kerítettek a hojskole végének Dániában, mint mi itthon az érettséginek-ballagásnak... Komolyabb tablókép készült itt, mint 18 éves koromban a szakközépsuli után...)
Közben meg itthon rengeteg tennivaló várt rám, és elkapott az "I wanna go home!"- érzés.
Őszintén szólva, én csodálkoztam rajta a legjobban. Hiszen én voltam úgy megveszve egy külföldön töltött szemeszterért, én rúgtam fel az otthoni rendszeremet, hogy kijöhessek, és alig telik el három és fél hónap, már nyígok a hazamenetelért?
Bizony, így történt...
:)
Amikortól már újra úton voltam,
megszállt a tökéletes nyugalom, halleluja,
az utazás megér egy külön bejegyzést (stoppolás Dániában),
megható fogadtatás a reptéren, cuccok ledobása az albérletben, a már emlegetett kanárisárga túrakabát helyett szoknya-blúz-szandál, vonatozás Kaposvárra vizsgázni, majd kedves családomnak megmutatni, hogy nem esett le velem a repülő.
Szóval, itthon vagyok.
:)

Nincsenek megjegyzések: