2008. június 13., péntek

Sport...

Őszintén szólva, nem vagyok igazi nagy sportlédi, pláne, mióta nem Melinda barátnőm a lakótársam.
Ő jelentős inspirációt jelentett számomra kocogás meg egyéb testedzési formák terén, istenkém, hány kört futottunk mi együtt a győri Püspök-erdőben esőben-szélben-napsütésben, meg nem tudnám mondani...
Dániában viszont újra kedvező terep adódott, hogy visszaneveljem magam a mozgásra, mert mozogni jó.
Na, mondjuk a ma reggeli kocogás annyira nem volt sikeres, kb. a 3. kilométer után akkorát zúgtam a kavicsos úton, hogy a parkban békésen szundikáló hajléktalan bácsik is fölriadtak rá. Talán utoljára fáramászós, nagypapa férfivázas biciklijével biciklizős kölyökkoromban jött le rólam ennyi glazúr, a térdem még hagyján, de ezen a nyáron egy darabig nem az lesz, hogyha csini pántos hacuka lesz rajtam, hogy szép a vállad, bébi, hanem, hogy úristen, mit csináltál magaddal, te nő?
Mit, mit, hát én voltam a kapus...
Egyébként tényleg.
Dániában magától értetődő, hogy fociznak a csajok, akár vegyes csapatban is, ha úgy adódik. És mint szociális lény, minden labdaérzék híján is úgy éreztem, legalább próbálkoznom illik a focival, ha már nógatnak és invitálnak.
Amúgy jártomban.keltemben sokszor találkoztam bicikliző, kocogó fazonokkal, mint Koppenhágában, mint a kisebb városokban, de a vidéki kis farmok táján csavarogva is.
A suliban, ahol én művészeti tagozaton tanultam, volt Body and Mind tagozat is, ami egészséges életmódra és sportra nevelést takar.
Lehet focizni, tollaslabdázni (itt Dániában előkelően Badmintonnak hívják), aerobikozni, jógázni, úszni, edzőtermi gépeket használni, a tornaszertár egy eldugott zugában még egy egykerekű biciklire is bukkantam.
A művészettörténet rejtelmei után nekem is kifejezetten jólesett jógázni, és emellett másik örömöm, hogy gyakorlottabb úszó is vagyok, mint kiutazásom előtt. Én részemről elégedett vagyok azzal is, hogy mélyvízparámmal sikeresen megküzdöttem, de egy-két elszánt iskolatárs a szemeszter végén teljesítette az életmentő vizsgát is.
:)
A suliban volt lehetőség az Odder Svommehalle-ba venni olcsóbb jegyet, de az eredeti ár is nagyjából a magyarországi árszínvonalom mozog. Párszor voltam órán kívül is az uszodában, esős vasárnapokon jólesett a kellemes vízben lebzselni, vagy pláne a szaunában tölteni az időt.
Ha valaki Odderbe kerülne, ajánlom figyelmébe neki is ezt a remek uszodát.

Nincsenek megjegyzések: